ULN2803 - kto jest producentem ?


|
|
Cytat:



|
|jaka firma produkuje uklad ULN2803 i gdzie znalezc jego opis
|
|Na pewno produkuje go Allegro MicroSystems, a opis jest pod adresem:
| HTTP://www.allegromicro.com/datafile/2001.pdf
|
|Marcin Szymanski

Robia go tez Motorola i ST Microelectronics (SGS Thomson).
Szczególy - program Katalog 2000.
(zobacz kilka postów wczesniej)

pozdrawiam,

+----------------------------------------+
| MikroSysteM Pawel Rosiak               |

|             01-499 W-Wa 46 skrytka 44  |
+----------------------------------------+

 

wysokonapięciowa (9kV) dioda

Właśnie poznaję tajniki budowy wewnętrznej zepsutej
mikrofalówki i natrafiłem na diodę wysokiego napięcia HVR-1X 3
Wstępne poszukiwania wykazały, że to jest prostownik firmy
Allegro Microsystems o parametrach typu VRM=9kV, IF=350mA, IFS=20A.

Po wyjęciu jej z obwodu (działa w mikrofalówce jako prostowik
przy kondensatorze 0.83uF i magnetronie) okazuje się, że badana
omomierzem wykazuje dziwne trzydzieściparę omów w obu kierunkach.
Wiem, że diody wysokiego napięcia raczej "dziwnie" się zachowują,
ale czy to nie jest przypadkiem oznaka jakiegoś zwarcia?

Jutro pewnie pobawię się nią w pracy, i być może zapodam na nią
kilkaset woltów i będę oglądał co się za nią dzieje na oscyloskopie,
ale chciałbym poznać Waszą opinię zanim to nastąpi... ;-)

wysokonapięciowa (9kV) dioda


Cytat:Właśnie poznaję tajniki budowy wewnętrznej zepsutej
mikrofalówki i natrafiłem na diodę wysokiego napięcia HVR-1X 3
Wstępne poszukiwania wykazały, że to jest prostownik firmy
Allegro Microsystems o parametrach typu VRM=9kV, IF=350mA, IFS=20A.

Po wyjęciu jej z obwodu (działa w mikrofalówce jako prostowik
przy kondensatorze 0.83uF i magnetronie) okazuje się, że badana
omomierzem wykazuje dziwne trzydzieściparę omów w obu kierunkach.
Wiem, że diody wysokiego napięcia raczej "dziwnie" się zachowują,
ale czy to nie jest przypadkiem oznaka jakiegoś zwarcia?



Sam piszesz, że mikrofalówka jest zepsuta, więc masz odpowiedź :)
Dziwność polega na tym, że napięcie na diodzie w kierunku
przewodzenia to około 9-11V ( kilka diod połączonych szeregowo )

Pozdro..
  Rycho

!!!! Czujniki Halla i magnesy- pilne !!!!!

Cytat:Jak do tej pory jedynym sensownym rozwiazaniem wydaje sie
byc dolozenie czujnika (czujnikow) Halla (mam upatrzone nawet
z Allegro Microsystems) i odpowiednich magnesow (tu susza w temacie)
do serwomechanizmu.



W podobnym projekcie zastosowalem A3515 /Allegro/,
AD7810 /AD/ (oba sa "ratiometric") i magnesy z Elfy
- maja duzo wiecej niz jest w katalogu.
Poza tym polecam lekture an27702.pdf ze strony Allegro.
TG

 

Kontrolery DIY BLDC

DIY czyli zrób to sam. Średnio zaawansowany amator w elektronice może sobie kupić silnik BLDC z czujnikami komutacyjnymi Halla i poskładać do niego sterownik kupując dosłownie kilkanaście elementów elektronicznych. Najważniejszym z nich jest scalony kontroler BLDC dostępny w jakiegoś czasu w ofercie najwazniejszych producentów układów sterujących do silników, np. International Rectifier albo Allegro Microsystems:
https://ec.irf.com/v6/en/US/adirect/ir?cmd=eneNavigation&N=0+4294841643
http://www.allegromicro.c...s/ICs/motor.asp
W przypadku Allegro sa wersje z zewnętrznymi tranzystorami więc można wysterować naprawdę duże prądy, niestety tylko na max. 50V szyna DC. IRF ma w ofercie tylko drivery ze zintegrowanymi tranzystorami, za to jest wersja IGBT do 270V, co jak można policzyć pozwala na wysterowanie silnika o mocy od kilkuset watów do kilku kW, czyli w zakresie zainteresowania np. konstruktorów rowerów elektrycznych, motocykli czy nawet małych samochodów, w których można wstawić np. dwa albo cztery silniki.
Niestety układy te nie są projektowane do hamowania odzyskowego (tylko hamowanie dynamiczne, ale tego nie można absolutnie używać w samochodzie, bo ugotuje się silnik i sterownik), niemniej mam małego pomysła tylko trzeba by go gdzieś przetestować na wysterowanie sygnałem PWM sygnału hamowania - jest szansa, że takie pulsowanie zwierania uzwojeń zadziała jak konwerter step-up zamiast rozproszyc energię na rezystancjach uzwojeń i kontrolera, jak w oryginalnym zamyśle działać ma hamowanie dynamiczne.

Kontrolery DIY BLDC

Cytat:falownik 3f to mam jesli można z nich wykorzystać końcówkę mocy to potrzebuje tylko sterowania.
Gdzi emożna takie sterowanie kluczami do BLDC zdobyć?


Końcówka mocy jest identyczna dla BLDC, indukcyjnych i PMSM.
A sterowniki BLDC ma w ofercie Allegro Microsystems, IRF, Motorola (teraz Freescale) i kupa innych. Na początku dałem mały przegląd.

Dzień z IT, 22 kwietnia 2008

Stowarzyszenie Przyszłych Doradców i Menedżerów SKND
zaprasza na



Wydarzenie organizowane we współpracy z firmami:

Accenture,
ICG Wdrożenia SAP,
Infovide-Matrix,
Sun Microsystems,
Microsoft,
Polsoft,
Allegro.

JUŻ WKRÓTCE

22 kwietnia 2008
Politechnika Poznańska
start: godzina 09:00

Zapraszamy!

ULN2803 - kto jest producentem ?

Cytat:
jaka firma produkuje uklad ULN2803 i gdzie znalezc jego opis



Na pewno produkuje go Allegro MicroSystems, a opis jest pod adresem:
 HTTP://www.allegromicro.com/datafile/2001.pdf

Marcin Szymanski

!!!! Czujniki Halla i magnesy- pilne !!!!!

Witam grupowiczow

Mam pewien problem w aktualnie wykonywanym zleceniu.
Jego przedmiotem jest elektronika pelniaca role sterownika
serwa, ktore porusza przepustnica gaznikow na podstawie
wychylenia manetki gazu, dodatkowo steruje zaworami powietrza
na podstawie sygnalu z sondy lambda, ma tempomat i pare innych
bajerow. Moim problemem jest brak sygnalu zwrotnego
informujacego o aktualnym wychyleniu przepustnicy,
co powoduje rozkalibrowywanie ukladu przy zmianie napiecia
instalacji, naciagow sprezyn  i paru innych, ktorych nie da sie
uwzglednic w algorytmie sterowania serwomechanizmem.
Dodam, ze serwomechanizm ten ma zwykly silnik pradu stalego
z dwoma krancowkami i sprzeglem elektromagnetycznym.
Poniewaz komponenty sterujace (serwomechanizm i manetka)
dostarcza zleceniodawca musze obejsc jakos ten problem.
Jak do tej pory jedynym sensownym rozwiazaniem wydaje sie
byc dolozenie czujnika (czujnikow) Halla (mam upatrzone nawet
z Allegro Microsystems) i odpowiednich magnesow (tu susza w temacie)
do serwomechanizmu. Myslalem o czujniku przyspieszenia z Analog Devices
serii ADXL, ale sercem ukladu jest ADuC812, ktory raczej sie nie nada do
wspolpracy z takim czujnikiem, ze wzgledu na skomplikowane
obliczenia zmiennoprzecinkowe, a uklad jest juz zbyt zaawansowany
i kosztowny aby zmieniac teraz koncepcje i przechodzic na sygnalowca.
Zakres ruchu obrotowego serwa to okolo 120 stopni. Chetnie poslucham
rad osob ktore cos kiedys robily z takimi aplikacjami (magnesy
i czujniki pola). Wazne jest dla mnie, aby informacja zwrotna byla
liniowa. Bede wdzieczny rowniez za wszelkie rady i kontakty do firm
produkujacych specjalistyczne magnesy.

Paweł Ratajczak
P.E.P. Alfine s.c
Dzial DSP

WWW: www.alfine.com.pl

!!!! Czujniki Halla i magnesy- pilne !!!!!

Cytat:
Jego przedmiotem jest elektronika pelniaca role sterownika
serwa, ktore porusza przepustnica gaznikow na podstawie
wychylenia manetki gazu, dodatkowo steruje zaworami powietrza



Manetka rozumiem jest de facto potencjometrem ?

Cytat:na podstawie sygnalu z sondy lambda, ma tempomat i pare innych
bajerow. Moim problemem jest brak sygnalu zwrotnego
informujacego o aktualnym wychyleniu przepustnicy,
co powoduje rozkalibrowywanie ukladu przy zmianie napiecia
instalacji, naciagow sprezyn  i paru innych, ktorych nie da sie
uwzglednic w algorytmie sterowania serwomechanizmem.
Dodam, ze serwomechanizm ten ma zwykly silnik pradu stalego
z dwoma krancowkami i sprzeglem elektromagnetycznym.



Ja tu czegos nie rozumiem - albo to ten silnik ma jakies sprzezenie
zwrotne, albo to nie jest SERWO mechanizm.
Rozumiem ze nie jest, i jest to po prostu silnik z przekladnia poruszajacy
przepustnica. Swoja droga - silnik zwykly czy krokowy ?
A po co tam jest to sprzeglo ?  Czy to moze silnik sie kreci sie
rowno caly czas, sprzeglo dawkuje sile, a sprezyna stawia opor ..

Cytat:Jak do tej pory jedynym sensownym rozwiazaniem wydaje sie
byc dolozenie czujnika (czujnikow) Halla (mam upatrzone nawet
z Allegro Microsystems) i odpowiednich magnesow (tu susza w temacie)



Jest to rozwiazanie - chyba nawet gotowe elementy dostaniesz - cos
co potencjometr przypomina.
Jesli masz dostep do osi przetwornicy to jest tez pare innych mozliwosci
- zwykly potencjometr, enkoder stykowy lub optyczny, zmienny
kondensator ze starego radia, jakies cewki z ruchomym rdzeniem
albo obracane itp ..

A moze zrobic calkiem inaczej - nie przejmowac sie pozycja
przepustnicy, tylko stabilizowac obroty silnika?
Albo cisnienie w kolektorze dolotowym [zalezy od obrotow]

Cytat:Myslalem o czujniku przyspieszenia z Analog Devices
serii ADXL, ale sercem ukladu jest ADuC812, ktory raczej sie nie nada do
wspolpracy z takim czujnikiem, ze wzgledu na skomplikowane
obliczenia zmiennoprzecinkowe, a uklad jest juz zbyt zaawansowany



Tam wcale nie potrzeba takis skomplikowanych obliczen. Tylko jest
inny problem - co to jest: samochod, samolot? Przyspieszen tam nie
zabraknie. Silnik stacjonarny ? Wibracje moga zniweczyc wysilki.
Chyba nie tedy droga.
To juz prosciej zalozyc jakis impulsator na os silnika przed przekladnia,
i zliczac o ile przestawilismy przepustnice. Kalibracja wylacznikiem
krancowym ...

Cytat:Wazne jest dla mnie, aby informacja zwrotna byla liniowa.



Naprawde takie wazne? Nie wiem kto tym steruje, ale jak mu nie beda
pasowaly obroty to moze po prostu dalej manetke przekreci ..

Cytat:Bede wdzieczny rowniez za wszelkie rady i kontakty do firm
produkujacych specjalistyczne magnesy.



Zajrzyj na www.ednmag.com  - tam sie oglaszalo pare firm
z gotowymi "potencjometrami magnetycznymi"... W elfie tez
cos bylo ..

J.